Biyokimya 2 mi? C’moooonn!!!

Yeni bir dönem, yeni dersler, yeni lablar…

ve ağzım açık dinlediğim biyokimya 2 dersi…

Dünyadaki en mükemmel dersler içindeki en mükemmel ders sanırım biyokimya. Yani böyle müthiş bir şey olamaz, bakınız kelimeler yetmiyor.

Bizdeki eksiklikleri fark ediyorum, alışılagelmiş neden sonuç ilişkisinden öte, biyokimya dersi için termodinamik ve enerji bazlı düşünmek gerekiyor. Biz ilkokuldan üniversiteye dek, özellikle de lise döneminde hiçbir zaman biyolojiyi enerjetik açıdan incelemedik. O yüzden bu düşünme biçimi ilk aklımıza gelen değil de, ikinci veya üçüncü oluyor. Önce bunu oturtmak gerek. O yüzden yazılarıma başlarken metabolizma nedir ne değildire giriş yaptıktan sonra termodinamik üzerinde duracağım. Buradan sonra devam ederken aralarda bol bol geçen dönemden gördüğümüz biyoanorganik kimya, biyofizikokimya, organik kimya gibi derslere geri dönüşler yapmak gerek. Yoksa devamını kavramak mümkün değil.

Bu arada benim uğraştığım pek çok iş var ve zamanımı kontrol etmekte güçlük çekmeye başladım. Pazartesi ve cuma olmak üzere iki labım var, haftayı pazartesi sabahı labla açıp cuma akşamı labla kapatıyoruz. Pazar günlerim kişisel sebeplerden ötürü çöp olduğu için, pazartesi günkü laba cuma-cumartesiden çalışmak gerek. Cuma günkü laba perşembeden çalışmak gerek (minimum şartlarda konuşuyorum). Bunların raporları var, pazartesi günkü deney pazartesi bitmişse o gün raporu yazmak gerekiyor, cuma günkü için pazartesi teslim var…

Bu okul koşturmacasının yanı sıra devam eden İngilizce kursum ve sporum var. İngilizce kursuna minimum 2 haftada 3 gün ikişer saat + bir veya iki gün birer saat ayırmam gerekiyor. Spora iki günde bir gitmem gerekiyor 1,5 saat kadar.

Biyokimyagerler Derneği’nde aktif görev alıyorum onunla ilgilenmeye çalışıyorum, sürekli bir şeyleri hayata geçirmeye çalışıyorum.

Kupa üzerine bir şeyler tasarlayıp yapıyorum ve satıyorum, ara sıra onunla ilgilenmem gerekiyor.

Yetişemiyorum.

Zamanımı biraz daha verimli kullanmam gerekiyor, tempolu hareket etmeme rağmen bir şeyler yetişmiyor.

Biyokimyayı çok iyi öğrenmek istiyorum. İyi bir notla geçmek istiyorum ama iyi bir notla geçmekten ziyade öğrenmeyi daha çok istiyorum. Bir derste geçtiğimiz konuları ayrıntılı çalışıp anlamak birden fazla gün ettiği için aksatmaktan korkuyorum. Umarım her şey yolunda gider.

Herkes için güzel bir dönem olması dileğiyle.

