Monthly Archive: Nisan, 2016

Yazılacak Şeyler

Elimdeki kedinin tırmaladığı yerin iyileşmesi çok tuhaf. Eskisi gibi oldu, hiçbir iz yok. Zaten deri yüzeyine bakmak bende hayranlık uyandırıyor, bir de yaranın geçmesine tanık olmak apayrı bir zevk. Riddle yapmayı düşünüyorum, bu… Okumaya devam et

Amino Asit Testlerini Nasıl Ezberledim

Bugün laboratuvar sınavımız vardı ve amino asitlere hangi testleri yapıp onları ayırmalıyız bilmemiz gerekiyordu. Ben de saçma bağlantılar kurarak ezberleme yöntemime başvurdum (her zaman işe yarar). Sırtında “Y“/tirozin taşıyan bir kaplumbağa hayal edin.… Okumaya devam et

Film Önerileri I (Zaman temalı)

Merhaba! Benim en zor yaptığım işlerden biri oturup bir şeyler izlemektir. Mekanizmam şöyle işliyor: Onlarca filmin adını gözden geçir Filmlerden birinin adını gözüne kestir Filmin adını arama motoruna yaz ve hakkındaki yorumların hepsini oku… Okumaya devam et

Coomassie Brilliant Blue

  Böyle direkt konuya gireceğim: G250’de 2 tane daha metil grubu var. Coomassie aslında tekstil boyası olarak ortaya çıkmış.  “Society of Dyers and Colourists” ve “American Association of Textile Chemists and Colorists” tarafından düzenlenen… Okumaya devam et

SDS-PAGE

SDS-PAGE’in amacı, proteinleri yalnızca büyüklüklerine göre ayırmaktır. Bunu yaparken proteinlerdeki amino asit artıklarının yüklerinin elektroforeze etki etmemesi gerekir. SDS’in görevi de tam olarak bu. Sözlük: SDS-PAGE:Sodium Dodecyl Sulfate-PolyAcrylamide Gel Electrophoresis SDS [1] bir deterjandır.… Okumaya devam et

Şuraya Mutlu Bir Amino Asit Çizelim

Merhaba arkadaşlar! (Caner :P) Ben de bu yazıda amino asit çalışmayı planlıyorum, öyle harika bildiğimden gelip yazıya başlamadım… Şu yan dalları ezberlemek lazım, onu halledelim. Hadi başlayalım o zaman! Ben burada standart bir… Okumaya devam et

Korumalı Yazı

WordPress’te korumalı yazı diye bir şey varmış, az önce keşfettim. Yazılara parola ekleyebiliyorsunuz. Kendim ile ilgili olan yazılara parola eklemeye karar verdim, beni yeterince tanıyan insanlar tahmin edip okuyabilirler. Parolayı bulana benden oralet!… Okumaya devam et

Korumalı: Çelişki

Burada alıntı yok çünkü bu yazı korumalı.

Korumalı: Yoo dostum yoo

Burada alıntı yok çünkü bu yazı korumalı.